eaZySign biedt een eenvoudige en veilige oplossing voor de eSignature en kan dus veel betekenen voor elk bedrijf dat de papieren documentenstroom wil vervangen door geautomatiseerde eID-toepassingen, bijvoorbeeld in de volgende sectoren:
- Banken en verzekeringsmaatschappijen
- Telecommunicatie- en nutsbedrijven
- Overheid en administratie
- Verhuurbedrijven
- Gezondheidszorg
- Arbeidsbureaus
- Onroerend goed
- Certificerings- en auditinstellingen
- Retail
- Enzovoort
De belangrijkste voordelen voor uw bedrijf zijn:
- Terugbrengen van de operationele en administratieve kosten
- Terugbrengen van de papier- en portokosten
- Versnellen van uw processen
- Een korte integratietijd
- Gemoedsrust dankzij de gekwalificeerde handtekeningen die geplaatst worden via een gecertificeerd proces van een soliede, betrouwbare partner
- Tarief per handtekening (no cure, no pay), dus geen investeringsrisico's
Als bedrijf is het ook belangrijk uw klanten toegevoegde waarde te kunnen bieden. Voor hen betekent het:
- Geen administratief werk: de ondertekende contracten zijn online op te vragen.
- Een sneller transactieproces (snellere toegang tot het item waarvoor het contract ondertekend is).
- Een ergonomisch gestroomlijnde procedure, met duidelijk bewijs van de verrichte handelingen.
- Gemoedsrust dankzij de gekwalificeerde handtekeningen die geplaatst worden via een gecertificeerd proces van een willekeurige derde die niet gebonden is aan de andere contractant.
Snellere processen en geen zorgen
Een gerenommeerde private bank heeft zowel haar interne als externe medewerkers voorzien van iOS-apparatuur voor het gebruik van de toepassingen en het netwerk van de bank. De externe medewerkers, die vaak klanten bezoeken om hun financiële plannen en contracten te bespreken, maken gebruik van een eigen iPad-applicatie voor hun externe werkzaamheden.
Indien nodig worden contracten en overeenkomsten voorbereid om ondertekend te worden via de iPad-applicatie. De namen van de ondertekenaars (1 of meer) worden ingevuld met behulp van de eID en het document wordt waar nodig voorzien van velden voor de handtekeningen.
Als het document voorbereid is, wordt het automatisch op het eaZySign-platform geplaatst. De systeemeigen eaZySign PDF-viewer wordt naadloos geïntegreerd in de toepassing van de klant (met dezelfde grafische interface).
Het document wordt nagekeken en ondertekend in de eaZySign-toepassing. De complete ondertekeningsbewerking wordt achteraf weergegeven op het ondertekende PDF-document. Aan het einde van dit proces wordt het ondertekende document teruggestuurd naar de back office-toepassing van de private bank.
Aangezien de meeste ondertekende documenten op een relatief hoog bedrag van toepassing zijn, was het aansprakelijkheidsaspect van de eaZySign-oplossing van essentieel belang voor onze klant. De processen verlopen veel sneller en de bank hoeft zich geen zorgen te maken.
Deze workflow is nog maar één stap. Het uiteindelijke doel is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk processen te automatiseren.
Eén toepassing voor verschillende besturingssystemen
Een bekende verzekeringsmaatschappij werkt met zeer verschillende afhankelijke of onafhankelijke makelaars voor het verkopen van hun verzekeringen.
Aangezien het merendeel van de makelaars hun eigen apparaat meebrengt, was behoefte aan een verkooptoepassing die compatibel was met de verschillende besturingssystemen (Windows, Mac OSX, iOS en Android).
Het doel van de integratie van de eID-onderdelen in de toepassing (zowel op vaste als mobiele apparaten) was het uitlezen van de eID-gegevens en het overzetten ervan naar de verzekeringstoepassing, om een voorlopige verzekeringsovereenkomst op te stellen en deze vervolgens op elk gewenst moment en op elke plek via elk mogelijk apparaat te kunnen ondertekenen.
De voordelen spreken voor zich nu het contract direct opgesteld en ondertekend kan worden bij de klant thuis of in het kantoor van de makelaar. Het proces verloopt extreem snel en maakt een einde aan alle extra kosten van het oude papieren proces.
Het is de bedoeling dat tegen eind 2014 alle commerciële medewerkers voorzien zijn van deze splinternieuwe verkooptoepassing en dat zij als eersten de uitgebreide en innovatieve eID-toepassingen introduceren bij het Belgische grote publiek.